keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

Vieraissa taas.

Mun piti kirjoittaa seuraava postaus hehkuttaen uutta satulaa, mutta ei olla saatu vielä sen kanssa kuvia. Olin lauantaina Vilman sijaisena, sillä Vilma itse oli heppamessuilla Helsingissä ja pyysi mua hoitamaan ja liikuttamaan Myffin.
Vilma jätti mulle lapulle kaikki mahdolliset ohjeet, onneksi mulla oli kaveri mukana tulkkaamassa lappua, mulla kun on vähän paha tapa lukea hätäisesti kaikki läpi ja ihmetellä miksi en sisäistänyt tekstistä mitään.
Menin Rouhialaan aika "myöhään" ja poni oli jo sisällä, joten ei tarvinnut kun alkaa laittamaan Myffiä valmiiksi.
Nauttikaa maneesilaatuisista kuvista.




Maneesi oli tyhjillään ja oltiin ainoa ratsukko siellä, en pistänyt pahakseni (ja kuitenkin työskentelin koko ratsastuksen pääty-ympyrällä, vaikka maneesi tyhjä?) Aloitettiin hommat käynnissä ja jumppailin vähän taivutellen. Ravaillessa tein parit siirtymät, että saisin ponia vähän terävämmäksi, sekä pyrin ratsastamaan eteen alas. Se ei ollut liian hidas, eikä myöskään juossut alta, vaan ravasi itse ihan kivasti eteen, välillä joutui hieman muistuttamaan ettei olla rallikisassa.


Laukassa en vaatinut sen kummempia, halusin sen vain pyörimään kunnolla ja ratsastin aika paljon eteen. Laukassa Myffi rupesi olemaan pikkuhiljaa aika kiva ja jäi alle, sekä oli tosi kivasti kuulolla. Musta oli kyllä niin kiva taas pitkästä aikaa istua hepan selässä, jossa pystyy myös istumaan ilman, että heijaa edes takaisin. Vaikka Myffi onkin aika pieni heppanen, sen liikkeet ei ole ollenkaan "ponimaiset", sillä on itseasiassa aika iso ravi ja kyllä siellä joutuu hetken miettimään miten päin istuu.




Tein vielä laukka-ravi siirtymiä molempiin suuntiin ja laukkakin rupesi olemaan jo kiva, mutta huomasi, että ponilta alkoi puhti loppumaan, kuin myös itseltäni. Myffi oli sitä mieltä, että voisi nyt vain juosta selättömänä, ravailin vielä hetken ja pyrin jopa vähän lyhentämään ravia. Myffi rupesi kyllä ravaamaan kivasti ja jäi alle, siihen oli hyvä lopettaa ja ravasin ponin eteen alas.

Huomasin myös omassa istunnassani muutosta, enkä hetkittäin edes könöttänyt niin paljon kun viimeeksi. Nuo maneesin peilit ovat kyllä loistavat, vilkuilin aina vähän väliä peiliin ja näin sain samantien korjattua omaa asentoa, joka kylläkin kesti vain sen pienen hetken.. :D 
Tykkään kyllä tästä ponista kovasti, oon monesti jo uhannut tämän varastaa. ;) 

Loppuun vielä pieni videopätkä!


Henkilön JustLikeParadise (@justlike_k) jakama julkaisu

6 kommenttia:

  1. Mä voin tulla kuvailee teitä kunhan pohjat sulaa niinku puhuttiin 😎 Ja ilmottauduttiin nyt Myffin kanssa sinne Villen valkkuun (kääks), et siellä viimeistään Ponte saa tuliaisia 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ois muksaa! Nonnii, norsu saa nameja. 😂😁😋

      Poista
  2. Todella kivoja kuvia. Mä niin tykkään näistä postauksista. ☺

    VastaaPoista
  3. Ihana Myfä, tosi nättiä menoa!

    VastaaPoista

Sana on vapaa,kuitenkin muistakaa kommentoida asiallisesti! :)