tiistai 1. joulukuuta 2015

Joulukalenteri luukku 2: Istunnan kehitys

Tämä idea oli toteuttamattomien joukossa ja päätin ruveta tuumasta toimeen!

Vasta videota tehdessäni huomasin itsekin istuntani eron.


Alhaalla oleva kuva on vuoden 2013 syksyltä. Aloitin siis ratsastamaan 2013 kesän alussa. Eli siis olin koko kesän käynyt tunneilla Lapin kanssa noin kerran viikossa ja syksyllä käytiin mun ekoissa harjoituskisoissa. Kyllä sitä veren maku suussa treenattiinkin. Näihin aikoihin en harrastanut mitään,eikä mikään edes kiinnostanut,sovittiin äitin kanssa,että otetaan tavoitteeksi käydä edes yhdet jotkut leikkikisat. Ennen tuota en ollut kuin puskaillut,enkä osannut edes perusjuttuja. Silloin osasin nostaa laukan juuri ja juuri,hevonen käännettiin ja pysäytettiin ohjasta.




2014 rupesi Lapi vilauttelemaan ihan kivoja pätkiä,kun tasapainoa ja taitoa oli kerääntynyt edes vähän,enkä vaan roikkunut enää suussa ja keikkunut miten sattuu. 2014 syksyllä kehityin tosi huimaa tahtia,kun rupesin käymään silloin tällöin nykyisen valmentajani tunneilla ja vakkarivalkku rupesi vaatimaan aina vaan enemmän ja enemmän.


Muistan joltain tunnilta tilanteen,kun valmentaja käski menemään keskiravia keventämättä ja tottakai heti olin kitisemässä kuinka en pysty istumaan ja edelleen sanat "jos ei ikinä kokeile,ei opi!" palaavat mieleeni.  



2015 olen taas kehittynyt ihan huimasti! Nykyään on jopa itsestäänselvyys,että perusratsastus on kunnossa ja hevonen kantaa itsensä. Ollaan jopa päästy "temppujen" pariin. Tottakai niissä "pohjamudissa" käydään vieläkin,ettei vaan onnistu vaikka kuinka yrittäisi ja tuntuu,että ollaan palattu tuohon vuoteen 2013 ja itku kurkussa mennään ilman jalustimia. Nykyään ainakin ongelmana on ihan jäätävä könötys johtuen mun huonosta perus- ja lihaskunnosta.

Tässä kuitenkin vielä video,niin saatte ihan liikkuvaa kuvaa kehityksestä!



TOIVON KUITENKIN,ETTEI ILKEITÄ KOMMENTTEJA TULISI!
Tiedostan itsekin,etten vieläkään mikään mestariratsastaja ole,mutta kokoajan töitä tehdään ja kehityttään!


2 kommenttia:

  1. Wou! Sä olet kehittynyt ihan huimasti siitä, kun aloitit ratsastuksen. Mä olen tosiaan kokoajan luullut, että oot ratsastanut viisi vuotta tai enemmän.. :-D Hyvä sä! ♥

    Ja tosiaan, mullakin on jäätävä könötys, juurikin huonon kunnon ja "lihaksettomuuden" vuoksi. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ei,kiitos,ihana kommentti! <3 Tekin ootte Waltsun kanssa niin hienoja! :) tosiaan oon joskus 7-8vuotiaana ratsastanut ratsastuskoulussa jonkun alkeiskurssin verran,mut Lapilla vasta ruvennut kunnolla ratsastamaan joku kaks vuotta sitten. :D Lapi on niin osaava ja samalla sit tosi kiltti ja nöyrä heppa,et on sietäny mun kaikenlaista keikkumista,joten isoin syy kehitykselle on Lapiapina. :)
      Toi könötys on ihan kamala ongelma,eikä meinaa lähtee millään pois,mulla on muutenkin huono selkä ja harjotusravissa istuminen aiheuttaa ihan kauheita kipuja. Joskus viime vuoden puolella kun tuli käytyä salilla joku 3kertaa viikossa,niin jopa näkyi ratsastuksessa,että oikeesti pysty istumaan satulassa kunnolla ja suorassa pitkiäkin aikoja! :D Mut johonkin on lihakset ja motivaatio hävinnyt,eikä oo kyl Mäkkärin autokaistalla näkyny... XDd ehkä joskus taas!

      Poista

Sana on vapaa,kuitenkin muistakaa kommentoida asiallisesti! :)